Palkintoehdokkaiden shortlistat on julkaistu

21.02.2023

Koulutusrahasto KOURA on julkistanut vuoden 2022 palkintoehdokkaiden shortlistat eri palkintokategorioissa. Shortlistalta palkittaviksi nousevat sisällöt ja tekijät julkistetaan KOURA-gaalassa huhtikuussa.

Koulutusrahasto KOURA keräsi ehdotuksia palkittavista Yleisradion ja MTV:n henkilökunnalta vuodenvaihteessa. Palkintolautakunta sai yhteensä 203 monipuolista ehdotusta. KOURA jakaa vuosittain palkinnot parhaille Ylen ja MTV:n alustoilla ensijulkaisunsa saaneille kotimaisille osin tai kokonaan omatuotantoisille sisällöille.

Shortlistalla koulutusrahasto haluaa esitellä laajasti viime vuonna valmistuneita hienoja sisältöjä ennen palkittavien lopullista valintaa. Julkaistulla listalla ehdotukset ovat aakkosjärjestyksessä kategorioittain. Innovaatio-, erikois- ja sivistystekopalkinnon saajat julkistetaan vasta gaalassa ilman shortlistausta.

Sivistystekopalkinnon saajan valitsee tänä vuonna professori Johanna Vaattovaara.

KOURA-gaala järjestetään 13.4. Helsingissä. Palkittavien sisältöjen edustajat saavat kutsun gaalaan maaliskuussa.

Katso shortlistalla olevat palkintoehdokkaat täältä.