Hakuaika lähestyy: Koulutusrahasto KOURAn apurahaa voi hakea maaliskuussa

26.02.2020

Koulutusrahasto KOURAn apurahoja voi hakea 2.–31.3.2020. Voit jo valmistella hakemustasi sekä tutustua hakuohjeisiin ja valintakriteereihin KOURAn verkkosivuilla.

Hei sinä Ylellä tai MTV:llä työskentelevä media-alan ammattilainen!

Onko mielessäsi jokin unelmiesi projekti, jonka haluaisit toteuttaa? Haluatko kehittää osaamistasi tai kenties kokeilla ammatillisesti jotain aivan uutta? Tilaisuutesi on koittanut! Hae KOURA-apurahaa – kevään apurahojen haku on käynnissä 1.-31.3.2020!

KOURA-apurahoja jaetaan muun muassa journalistiseen ja taiteelliseen kouluttautumiseen, ammatillisiin kokeiluihin sekä journalistista ja taiteellista työtä kehittävän oppimateriaalin valmistukseen. Koulutusrahasto KOURA haluaa toiminnallaan tukea ja kannustaa alan ammattilaisia kehittämään osaamistaan ja tarjoamaan yleisölle uusia elämyksiä sekä uutta tietoa, jotta voisimme tulevaisuudessakin nauttia yhtä monipuolisista ja laadukkaista kotimaisista sisällöistä.

Kuka voi hakea apurahaa?

• Ylen ja MTV:n ja sen tytäryhtiöiden vakituiset ja määräaikaiset työntekijät ja työryhmät, jotka ovat olleet luomassa tekijänoikeudellisesti suojattuja kotimaisia alkuperäisteoksia.
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityiset elinkeinon harjoittajat ja yksityishenkilöt eli kaikki, jotka järjestävät seminaareja ja opetusta KOURAn hyväksymiin käyttötarkoituksiin.

KOURA:n koulutuslautakunta myöntää apurahat hyvän hakemuksen ja sen käyttötarkoituksen perusteella. Apurahoja voidaan myöntää vain KOURA-sopimuksen mukaisiin käyttötarkoituksiin, joiden on oltava myös tuloverolain näkökulmasta verovapaita. Vinkkejä hakemuksen laatimiseen sekä lisätietoa hakukelpoisuuteen liittyvistä seikoista löydät tarkemmin KOURA:n sivustolta.

Tarkemmat hakuohjeet ja hakulomake julkaistaan KOURAn verkkosivuilla hakukuukauden ensimmäisenä päivänä 2.3.2020.

KOURAn varat ovat sisältöjen tekijöiden yhteistä pääomaa. Ruoki siis luovuuttasi, opi uutta ja toteuta unelmaprojektisi – hae KOURAn apurahaa!

Lisätietoja:
Koulutusrahasto KOURA:n asiamies Päivi Stark, paivi.stark@yle.fi, p. 0400 898 306