Lokakuu ja apurahahaku lähestyvät!

15.09.2021

Miten vastuullisuus ilmenee omassa työssäsi nyt ja tulevaisuudessa? Monimuotoisuus journalismissa? Kohderyhmäymmärrys? Ja lukuisat muut eksoottisemmat ja tutummat apurahojen käyttökohteet ovat jälleen hakemuksen päässä tarjolla. Lähtökohtana ovat omat ammatilliset kehitystarpeesi.

Lue lisää laajasta hakemuskirjosta täältä ja apurahansaajien kokemuksista täältä.

Kuka voi hakea apurahaa?

Apurahaa voivat hakea Ylen ja MTV:n ja sen tytäryhtiöiden vakituiset ja määräaikaiset aikapalkkaiset työntekijät ja työryhmät, jotka ovat olleet luomassa tekijänoikeudellisesti suojattuja kotimaisia alkuperäisteoksia. Apurahaa voivat hakea myös yritykset, yhteisöt ja yksityiset elinkeinonharjoittajat ja yksityishenkilöt eli kaikki, jotka järjestävät seminaareja ja opetusta KOURAn hyväksymiin käyttötarkoituksiin.

Alle 2000 euron apurahat eivät aiheuta enää karenssia!

Kouran karenssikäytäntöjä on jälleen muutettu. Henkilökohtaisen apurahan saajan karenssi koskee henkilökohtaisen apurahan saanutta henkilöä vain mikäli apuraha ylittää 2000 euroa. Karenssi kestää apurahan myöntämisestä kolme seuraavaa apurahahakukierrosta. Työryhmän vetäjää, työryhmän jäsentä ja seminaarin järjestäjää karenssisääntö ei koske, joten voit hakea työryhmällesi apurahaa vaikka joka vuosi.

Mahdollinen kaupallinen hyöty ei ole enää este apurahalle!

Koura voi jatkossa myöntää apurahaa myös toimintaan, jolla on hakijalle myös kaupallista hyötyä, mikäli Kouran tavoitteet ja säännöt täyttyvät hyvin. Lue KOURA-apurahan käyttökohteista tarkemmin täältä.

Ja vielä – apuraha voidaan myöntää jatkossa osin takautuvastikin!

Koura ei voi myöntää apurahaa takautuvasti jo toteutuneisiin tai meneillään oleviin käyttökohteisin, mutta tästä voidaan kuitenkin joustaa, mikäli haku käyttökohteeseen ei ollut apurahahaun aikana mahdollista hakijasta riippumattomasta syystä.

Miten ja milloin haen apurahaa?

Tarkemmat hakuohjeet ja linkki hakemukseen löytyvät täältä: https://koulutusrahastokoura.fi/

Apurahahaku on käynnissä 1.-31.10.2021.

Kouran apurahoja koskevat ohjeita jonkin verran, koska Kouran tehtävä on ohjata rahat juuri niiden tahojen käyttöön, joiden työ on rahaston varat myös kerryttänyt. Apurahan haku on lopulta hyvin yksinkertaista. Mikäli täytät hakukelpoisuuden ja apurahan käyttötarkoitus tukee ammatillista kehitystäsi ja se on perusteltu hyvin, sinulla on erinomaiset mahdollisuudet saada apurahaa. Mikäli hakemisesta tulee kysyttävää, ole yhteydessä KOURAn asiamieheen.

Joko seuraat KOURAa FBssä?

Pysy ajan tasalla Kouran apuraha- ja palkitsemistoiminnasta. Ota tämä sivu seurantaan: https://www.facebook.com/KoulutusrahastoKOURA

Lisätietoja: KOURAn asiamies Päivi Stark, paivi.stark@yle.fi, p. 0400 898 306