KOURA-palkintoehdokkaiden finalistit julki

20.02.2024

40-vuotista taivaltaan tänä vuonna juhliva Koulutusrahasto KOURA on julkistanut vuoden 2023 palkintoehdokkaiden shortlistat eri palkintokategorioissa. Shortlistalta palkittaviksi nousevat sisällöt ja tekijät julkistetaan KOURAn 40-vuotisjuhlagaalassa huhtikuussa.

Koulutusrahasto KOURA keräsi ehdotuksia palkittavista Yleisradion ja MTV:n henkilökunnalta vuodenvaihteessa.  Palkintolautakunta sai ennätykselliset 225 ehdotusta seitsemään eri kategoriaan. KOURA jakaa vuosittain palkinnot parhaille Ylen ja MTV:n alustoilla ensijulkaisunsa saaneille kotimaisille osin tai kokonaan omatuotantoisille av-sisällöille.

Eri kategorioiden finalisteiksi valitut ehdokkaat julkistetaan aakkosjärjestyksessä kategorioittain. Erikois- ja sivistystekopalkinnon saajat julkistetaan vasta gaalassa ilman shortlistausta.

Sivistystekopalkinnon saajan valitsee tänä vuonna Kansallisoopperan ja -baletin pääjohtaja Gita Kadambi.

KOURA-gaala järjestetään 11.4. Helsingissä. Palkittavien sisältöjen edustajat saavat kutsun gaalaan maaliskuussa.

Katso shortlistalle valitut ehdotukset täältä.