KOURA-apurahojen haku käynnistyy jälleen maaliskuun alussa, tartu tilaisuuteen!

13.02.2024

Apurahojen haku on auki koko maaliskuun ajan. Haettavana on sekä henkilökohtaisia että työryhmäapurahoja. Huomaathan, että seminaari/festivaalimatkoihin voi hakea vain henkilökohtaista apurahaa (ei työryhmänä). Lisäksi erilaisten koulutusten ja seminaarien järjestämiseen voi hakea rahoitusta mikäli ne ovat suunnattuja koulutusrahasto KOURAn hyväksymiin tarpeisiin.

KOURAn tarjoaman rahoituksen lähtökohtana ovat ammatilliset kehitystarpeet joko itselle tai työryhmälle. Apurahoja jaetaan Ylen ja MTV:n aikapalkkaisille työntekijöille. Apurahan käytöstä on hyvä sopia etukäteen oman esimiehen kanssa. Tarkistathan hakukelpoisuutesi täältä

Jos sinulla on kysymyksiä apurahoihin liittyen, järjestämme kaksi kaikille avointa online-kyselytuntia to 14.3. klo klo 10-11 sekä ma 25.3. klo 13-14.  Mikäli haluat kutsun kyselytunnille suoraan kalenteriisi, laita viestiä koura@yle.fi. Kyselytunneista tiedotetaan uudelleen lähempänä tapahtuma-aikaa.

Apurahaa voit hakea kirjautumalla apurahajärjestelmään https://koura.apurahat.net/. Hakulomake avautuu 1.3.

Tarkempia apurahan hakuohjeita löydät täältä

• Lisätietoja: Teija Korkeamaa, asianhoitaja p. 0401895457 ja koura@yle.fi

Koulutusrahasto KOURA jakaa vuosittain apurahoja ja palkintoja MTV:n ja Yleisradion työntekijöille ja työryhmille tekijänoikeutta kerryttävistä sisällöistä, jotka on julkaistu yhtiöiden tv- radiokanavilla ja suoratoistopalveluissa. Rahoitus tulee korvauksista, joita Kopiosto kerää tekijänoikeudellisten sisältöjen käytöstä koulujen opetuskäytössä.