Apurahojen hakuaika on 1.-31.10.2020

30.09.2020

Vaikka matkustaminen on pandemian vuoksi epävarmaa, apurahaa kannattaa silti hakea. Apurahan käyttöajankohtaa voi tarvittaessa joustavasti siirtää.

Apurahaa voi hakea monipuolisesti media-alaan liittyvään kouluttautumiseen ja seminaareihin. Hyötyisitkö esimerkiksi virtuaalisesti toteutettavasta henkilökohtaisesta ammatillisesta sparrauksesta tai haluatko osallistua virtuaaliseen seminaariin? Vai kiinnostaisiko irrottautua hetkeksi palkkatyöstä ja toteuttaa jokin ammattiin liittyvä projekti työskentelyapurahan turvin?

Koulutusrahasto KOURA tukee ja kannustaa alan ammattilaisia kehittämään osaamistaan ja tarjoamaan yleisölle uusia elämyksiä sekä uutta tietoa, jotta voisimme tulevaisuudessakin nauttia yhtä monipuolisista ja laadukkaista kotimaisista sisällöistä.

Kuka voi hakea apurahaa?

– Ylen ja MTV:n ja sen tytäryhtiöiden vakituiset ja määräaikaiset aikapalkkaiset työntekijät ja työryhmät, jotka ovat olleet luomassa tekijänoikeudellisesti suojattuja kotimaisia alkuperäisteoksia.
– Yritykset, yhteisöt ja yksityiset elinkeinon harjoittajat ja yksityishenkilöt eli kaikki, jotka järjestävät seminaareja ja opetusta KOURAn hyväksymiin käyttötarkoituksiin.

KOURA:n koulutuslautakunta myöntää apurahat hyvän hakemuksen ja sen käyttötarkoituksen perusteella. Apurahoja voidaan myöntää vain KOURA-sopimuksen mukaisiin käyttötarkoituksiin, joiden on oltava myös tuloverolain näkökulmasta verovapaita. Vinkkejä hakemuksen laatimiseen sekä lisätietoa hakukelpoisuuteen liittyvistä seikoista löydät tältä sivustolta.

Tarkemmat hakuohjeet ja hakulomake julkaistaan KOURAn verkkosivuilla hakukuukauden ensimmäisenä päivänä 1.10.2020.

KOURAn varat ovat sisältöjen tekijöiden yhteistä pääomaa. Ruoki siis luovuuttasi, opi uutta ja toteuta unelmaprojektisi!

Lisätietoja:
Koulutusrahasto KOURA:n asiamies Päivi Stark, paivi.stark@yle.fi, p. 0400 898 306